Sk Lövsättra

Sk Lövsättra har funnits sedan -95 och grundad på initiativ av Bo Nyman, kennel Triumph. Klubben har under åren alltid varit en av de största schäferklubbarna i landet till medlemsantalet. Klubben startades på SBKs lokala klubb Danderyd-Täbys klubb där man samsades under ett par år med lokalklubben. Platsen heter Lövsättra, därav namnet på vår klubb.

Klubben har under ledning av Bo Nyman introducerat hundsporten IPO i Sverige. Man hade besök av tillsynsmyndigheter som behövde få insyn i C-arbetet – det var framför allt belastningsarbetet med stocken av figuranten som var uppe för diskussion – innan sporten skulle godkännas. Beslutsattarna var övertygade att sporten är djurvänlig och på den vägen är vi idag.

Sportgrenen skydd har alltid fått olika reaktioner på klubbarna inom SBK, vilket gjorde att schäferklubben vandrade vidare till nytt område. Efter två flyttar så fann man denna underbara plats som heter Åsbygget i Vallentuna.

Idag har klubben ca 80 medlemmar och arrangerar Utställning samt ett antal IPO-prov och Avelskorningar.

Vi hälsar er välkommen till klubben med anor och hundsport med schäfer!

Sk Lövsättra
Åsbygget
186 43 Vallentuna

Länk till karta på Google Maps

Länk till karta på Eniro

Du kan även nå oss på mail, dessa adresser finner du under Styrelsen!